Az igények változnak. Ami pár éve még kiválónak számított, az ma kellemetlen benyomást kelt. Egy vastag mobiltelefon vagy egy ormótlan mosdótál él, egy túl nagy ív. Ehelyett a csinos, vékony formák hódítanak masszív alátámasztással. A dinamika a kulcs a mai dizájnhoz.
Ma mindennél inkább a dizájn korában élünk. Nézzünk csak meg egy 80-as, 90-es években gyártott TV-t, autót, telefont, asztalt, széket vagy akár házat, és hasonlítsuk össze egy 2020-as években gyártottal! A dizájnbeli és minőségbeli eltérés szembetűnő.
Ugyanez igaz a konyhabútorokra és a fürdőszobabútorokra is, de míg a konyhabútorok esetében a modern kivitel vált etalonná, addig a fürdőszobabútorok esetében az esztétikus kivitel számít inkább kivételnek.
Miért? Talán a sorozatgyártás kényelme az ok. De az is lehet, hogy a fürdőszoba az egyetlen helyiség, amelyben speciális alapanyagok használata szükségeltetik. Ott a minden más helyiségben használható alapanyagok és technológiák szóba sem jöhetnek!
A szűk lehetőségekből aztán az esetek döntő hányadában silány megoldások születnek. Nem esztétikusak, idejétmúltak, kicsit bénácskák.
Kivéve néhány valóban minőségi gyártó termékeit!
A kérdés csak az, hogy az olcsóbb és igénytelenebb bútorokkal jár az ember jobban (hiszen azokat sűrűbben tudja cserélgetni) vagy a drágább, minőségi termékekkel.
Ez utóbbinak nyilván akkor van értelme, ha a termék nem csupán anyagminőségében kiemelkedő, hanem esztétikájában is, amely a jelennek éppúgy szól, mint a jövőnek.
A minimalista formavilág előnye, hogy soha nem megy ki a divatból. Japánban 4.000 éve tart. Imádják. A nyugati világba csak nemrég érkezett meg. Hatalmas karrier előtt áll, szó se róla.